Wednesday, December 11, 2019

MomoChan Restaurant,PJ Tawar Citarasa Khas Sempena Krismas 2019!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Sambutan hari Krismas akan tiba tak lama lagi. Buat penganut agama kristian pasti dan membuat persedian rapi. Ada benda menarik nak kongsi dimana baru-baru ini, Faries telah cuba menu baru khas sempena sambutan Krismas tahun ini di MomoChan Restaurant, Jayaone, PJ. Korang mesti ternanti-nanti menu rahsia apa yang best tu kan? Jom kita baca sampai habis ye.......


Untuk pengetahuan semua, Momochan restaurant merupakan sebuah restoran yang menawarkan makanan citarasa Japanese. Restoran ini terletak di Jayaone, Petaling Jaya dan restoran ini juga baru sahaja dibuka disini. Buat pengemar makanan Jepun korang boleh cuba dan selain daripada itu restoran ini pun selesa, luas dan dekorasi dalaman pun nampak menarik.


Rasanya tak nak buang masa dah, jom kite tengok satu-satu menu yang dibawakan oleh Momochan restaurant ini sempena sambutan krismas tahun ini:

Shitake NanBan
Japanese Karaage Winglets or ChickenKaarage Steam Bun
Plain Chawanmushi 

Southern Fried Chicken
Ayam goreng yang telah diperap bersama buttermilk, battered serta dihidangkan bersama coleslaw dan mashed potato

Christmas Beef Special
150g Australia tenderlion- pan seared, sous vide then char grill dihidangkan bersama Japaneze Ponzu dan grated radish sos

Momochan Loves Vegetables
Untuk vegeterian hidangan khas mee pasta Japanese bersama tomato sos, puree labu dan tempura cendawan enoki

Dessert
Aiskrim Belgian coklat homade







Antara menu yang Faries suka ialah Japanese Karaage Winglets, Shitake NanBan pergh rasa dia tak boleh diungkap.hehehe.Kalau korang nak cuba boleh datang ke restoran momochan. Promosi menu sempena sambutan krismas dibuka sehingga hujung bulan 12 ini sahaja.

Nak tahu lebih lanjut, boleh klik link dibawah


G.002 the square, 
Jaya One, 72A, 
Jalan Universiti, 46200 
Petaling Jaya, Selangor

2 comments:

Illya LeYa said...

Wahhh... Menariknya menu Japanese tu. Belum pernah pergi lagi Momochan Restaurant ni. Okay, next kalau naik KL, boleh ajak Otomen singgah..

zuhair said...

Appriciat it great post!
air conditioner
mobile phone on installment
refrigerators price in pakistan
refrigerator
haier refrigerators
orient refrigerators