Friday, December 28, 2018

PPZ MAIWP Buka Perkhidmatan Kaunter Zakat Sempena Hujung Tahun Sehingga Waktu Malam!

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Lagi beberapa hari kita akan memasuki tahun baru iaitu 2019. Korang dah lunaskan zakat bagi tahun 2018? Kini pelbagai inesiatif yang dibuat oleh pihak PPZ MAIWP untuk membantu korang semua menunaikan zakat dengan mudah dan cepat. Nak tahu apa PPZ MAIWP sediakan dan manfaat yang korang dapat bagi pembayaran zakat akhir tahun ini. Jom terus kan membaca....


Selebriti dan pelakon terkenal, Norman Hakim juga dah menunaikan kewajipan berzakat.Bagi korang yang berzakat dengan PPZ  MAIWP akan dapat cenderahati seperti kalender dan notepad taw.

Nak tahu apa yang korang dapat dan PPZ MAIWP tawarkan untuk pembayaran zakat hujung tahun ni?
  • Korang boleh tunaikan zakat sebelum 31 Disember 2018 untuk dapatkan rebat cukai pendapatan bagi e-filing bagi tahun 2019
  • 11 kaunter zakat PPZ MAIWP Dibuka
  • Kaunter PPZ juga dilanjutkan perkhidmatan sepanjang bulan Disember dibuka 7 hari seminggu dari jam 8.15 pagi sehingga 9.00 malam,
  • Mulai 26-31 Disember, waktu operasi dilanjutkan dari jam 8.15 pagi ke 9 malam
Senarai kaunter PPZ-MAIWP :
  • Wisma PPZ Taman Shamelin Perkasa Cheras
  • Masjid Negara
  • Wangsa Maju Seksyen 5
  • Putrajaya Presint 9
  • Putrajaya Presint 15 Diplomatik
  • Anjung Niaga, Masjid Taman Tun Dr Ismail
  • Plaza RAH, Jalan Raja Abdullah Kg Baru
  • Masjid Al Imam Al Ghazali Kepong
  • Masjid Abd Rahman Bin Auf Puchong
  • Labuan Times Square
  • UTCKL Pudu Sentral


Norman Hakim pun dah tunaikan kewajipan zakat hehehe.Tunggu apa lagi, jom ramai-ramai tunaikan kewajipan zakat!

Nak tahu lebih lanjut, boleh layari


atau hubungi

1300885757

15 comments:

Illya LeYa said...

Alhamdulillah... Semakin berleluasa kaedah untuk menyarankan pembayaran zakat ni. Sebagai umat Islam dan berkemampuan, eloklah kita tunaikan zakat. Dalam kita membantu golongan yang kurang berkemampuan tuh, secara tak langsung kita menyucikan harta kita. Semoga kita semua dalam rahmat Allah..

Hernee Nazir said...


jom tunaikan zakat..lebih mudah..tiada alasan lagi..

zaza iman said...

Senang nak bayar sebab boleh secara online kan..mmg mudah

CXopportunities said...

Alhamdulillah. Makin banyak cara dan pendekatan yang diambil oleh pihak zakat untuk membeei kesedaran berkaitan pembayaran zakat. Lagi bertambah kemudahan yang dilakukan supaya pembayar zakat tiada alasan lagi untuk terlupa atau takde masa bayar zakat. Siap ada add on benefit lagi . Semoga orang kita sedar akan kewajiban dalam membayar zakat ni. InShaaAllah rezeki pon berkat

Alialisakreatif Blogspot said...

Suka sbb kaunter buka sampai malam oi

Kayathre said...

So convenient the counter open till night. Will be very helpful for muslim friends to head over there to bayar zakat after work. I will share this info with my friends.

budakbandunglaici said...

fuh sampai ke malam kaunter zakat bukak. lagi senang la orang nak bayar zakat lepas office hour. tak payah rushing waktu kerja pergi kaunter. semoga PPZ dapat kumpul lebih banyak kutipan zakat untuk membantu golongan memerlukan..

Ezna Ahmad Khalili said...

Sekarang ni dah senang dah bayar zakat. yang tak nak bayar kalau mampu tu saje je kan?. Duit zakat nanti digunakan untuk mereka yang memerlukan....

Maha Mahu said...

Macam-macma usaha dilakukan oleh PPZ Maiwp ini nak pastikan rakyat Malaysia membayar zakat dan tidak melupakan tanggungjawab termasuk lah buka kaunter sampai malam bagusnya..

Nina Mirza said...

Alhamdulillah.. Bagusnya usaha PPZ Maiwp buka kaunter sampai malam agar yang berkenaan mampu menunaikan kewajipan mereka. Mereka tidak punya alasan untuk tidak menjalankan tanggungjawab mereka sedangkan banyak dah kemudahan yang pihak PPZ Maiwp sediakan. Moga usaha ini digunakan sebaiknya

Mouse Mommy Treats said...

Selamat membayar zakat untuk kebaikan semua. Siap ada perkhidmatan pembukaan kaunter zakat sampai malam.

Rawlins GLAM said...

Rawlins buat potongan cukai berjadual agar tidak lupa. Moga dengan usaha sebegini, makin ramai yang akan mendapat manfaatnya. Dan moga ramai lagi yang tidak lupa menjalankan tanggungjawab mereka.

Emilinda said...

Wahhh, buka sampai waktu malam ye. Bagus betul la. mungkin ada dalam kalangan kita yang busy terlampau tak sempat nak pi setelkan awal2 kan.

Mimi Azirah said...

Bagus inisiatif yang diambil oleh PPZ Maiwp ni.. buka kaunter zakat sehingga malam untuk memudahkan urusan masyarakat membayar zakat. Jadi tak ada alasan tak sempat tunai zakat kan. Tak sempat datang siang boleh datang malam untuk bayar zakat.

The Malaysian Trivia said...

Alaaa tak ada yang bukak kat Klang.