Wednesday, December 26, 2018

Koleksi Jam TAWAF Yang Mempunyai Elemen Klasik dan Bergaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


'Masa itu emas', itulah peribahasa yang kita selalu dengar kan masa kecik dan juga sekarang peribahasa ini masih bermain-main difikiran. Di era digital sekarang, waktu boleh dilihat dimana-mana terutama di telefon pintar yang kita miliki. Tapi, kegunaan jam tangan masih relevan dan merupakan asset penting bagi seseorang taw. Bagi Faries, jam tangan adalah benda paling baik untuk melihat waktu. Eh Faries nak cerita yang Faries baru je dapatkan satu jam tangan baru daripada Tawaf Timepieces. Nak tahu lebih lagi? Jom teruskan membaca.......

Tawaf Timepieces merupakan salah sebuah syarikat yang menjual jam tangan secara dalam talian. Tawaf sudah beroperasi selama 2 tahun.Tawaf bermaksud mengelilingi dan diambil daripada perkataan Tawaf iaitu salah satu perkara wajib bagi umat islam untuk mengerjakan ibadah haji. Setakat ini Tawaf telah menghasilkan 3 jenis koleksi jam iaitu,

Classic Collection- Unisex
The Sultan Collection- Untuk Lelaki
The Petite Collection- Untuk Wanita

Faries telah beli jam tangan daripada Tawaf iaitu daripada Classic Collection dimana jenis ini boleh dipakai oleh mana-mana jantina. Bagi koleksi classic ini, Tawaf telah menggunakan nama-nama arabic yang rata-ratanya kita sangat familiar. Faries telah memilih jam tangan MARWA yang mempunyai tali berwarna putih,birugelap dan juga pink lembut. Memang lawa dan selesa sangat. Apa yang membuatkan Faries rasa tertarik sangat dengan jam ini ialah nombornya didalam bahasa arab. Ianya Unik!


Untuk jenis Classic dan Petite mempunyai tali canvas yang trend dengan pelbagai pilihan warna. Kesemua jam Tawaf menggunakan sistem daripada Japan Quartz dan juga anti-resistant sehingga3ATM beserta datang dengan 2 tahun warranti.Fuh menariknya!


Jom kita tengok koleksi-koleksi jam Classic dibawah:

  



MARWA

Nama ini diambil bersempena dengan nama sebuah bukit yang terletak di Kota Mekah yang dipanggil sebagai Safa dan Marwa



MINA

Mina merupakan sebuah lembah padang pasir yang terletak sekitar 5 kilometer dari kota Makkah, Arab Saudi. Mina paling dikenali sebagai tempat pelaksanaan ibadat melontar jamrah dalam ibadah haji




RAMAL

Nama Ramal diambil bersempena dengan kepercayaan semua umat islam melakukan tawaf 3 kali di kota Mekah




SAFA

Safa bermaksud kesuciaan, jelas, ketengan, keadilan, jernih dan kehalusan




ZAMZAM

Nama ini diambil daripada nama air zamzam yang menjadi air minuman nabi dan dipercayai boleh menyembuhkan penyakit


Nak tahu pasal Harga?

Faries dah agak mesti korang nak tahu pasal harga, untuk koleksi Jam tangan Marwa yang Faries beli berharga RM 180. Faries rasa harga sangat berpatutan jika nak dibandingkan dengan jam tangan diluar sana dengan fungsi-fungsi menarik yang ditawarkan. memang berbaloi!

Kalau korang berminat boleh terus layari website Tawaf dimana banyak maklumat dan jenis-jenis jam ditawarkan. Memang cantik dan sangat sesuai dipakai untuk semua majlis dan aktiviti seharian korang. Tawaf juga ada mejual aksesori jam taw. Jom layari sekarang.





Untuk maklumat lanjut, sila layari


20 comments:

Kayathre said...

Wow...very nice watch collection. Saya suka sangat watch jenis macam ini. Dah lama fikir untuk beli watch macam ini. Maybe now is the time to add a new watch in the collection.

Rawlins GLAM said...

Rawlins suka classic design yang pada Tawaf collections nie. Boleh digunakan di mana sahaja dan bila-bila masa. Collectionnya pun menarik.

Fiza Rahman said...

Cantik sangat jam Tawaf ni. Lain dari yang lain. Dah lama tahu pasal jam ni. Harga pon tak ada lah mahal sangat. Rasa macam nak beli nanti. Buat hadiah birthday untuk husband. Thanks for sharing.

Hasif Hamsyari said...

Nicenya warna-warna dia. Cantik dan nampak cool! Saya pun dah lama tak tukar jam tangan. Rasa macam nak try dapatkan yang ini pula nanti. Suka juga lihat tulisan arabnya. Classy...

Lily Shah said...

eyhh.. cantik jugak eyhh!! i like the strap and the arabic number tu buat dia mcm lain drpd yamg lain.. i like!!

Airah Syahirah said...

airah pun ada satu. suka dengan design minimalist dia dan nampak cantik je di tangan

Wai Yee aka Rane said...

this watch looks nice and classic. best price ever also. I think it is a nice gift to give this Christmas and New Year oh. Nice one :)

Suria Amanda said...

Cantik dengan tali stripes dia pelbagai warna tu ha...design dia pun menarik...tak pernah lagi beli TAWAF ..sesuai untuk dijadikan hadiah jugak kan?

Ezna Khalili said...

Pernah ada orang approach jam tawaf ni tapi bukan yang ni. Brand tu tali besi dan dia juga khas untuk tenaga dalaman dan buat kita sihat. Brand yang ni nampak lagi ceria dengan tali berwarna. Lebih santai nampaknya.

Mahamahu said...

Cantiknya jam tu hehehehe jam Tawaf ni pusing ikut pusingan tawaf kann... orang kata jam ini bagus untuk kesihatan dalam kelancaran darah dalam tubuh badan tak pasti yang ini macam mana.... Harga murah berpatutan...

azni said...

wah.. tak pernah tahu pasal jam tawaf ni. menariknya

AlongMurni said...

Wah!! Comel giler la jam tawaf nie. AM suka dgn design cenggini.. Warna biru tue pun lawa gak. Nanti birthday AM hadiahkan AM jam nie yea.. Hehehe..

Cik Puan Ena said...

Teringin nak pakai jam pattern camni tapi tula tangan sis ni kecik. Tak sesuai pakai.. jam Marwa tu cantik sangatlah.. harga pon murah je.. design pon in sekarang.. simple tapi nampak ekslusif.

JMR said...

Cantik design jam ni. anticlockwise ek jarum jam ni?

Nadia Johari said...

cantik jam tangan dia..simple nice je..tak serabut macam-macam corak. Sesuai untuk muda remaja punya tangan..warna pun cantik...warna biru gitu

Rini Ismail said...

Cantik jam tawaf ni. Dulu ada member jual jam tawaf yang ikut lawan arah jam untuk follow arah tawaf, namanya jam tawaf jugak. Brand yang sama kot ye..

Hanny Abdullh said...

Cantik n nampak classy je jam ni. Nama satu2 very the unik. Kalau ada rezeki bolehlah sis beli satu utk collection atau hadiah

INNANIE ARIFFIN said...

Jam Tawaf ni pernah gak plan nak beli. Tapi kita tak ok sangat dengan tali jenis gitu. But, dengan harganya rasa memang berbaloi and standard jam kan harga gitu!

Paling suka sebab namanya diambil yg related dengan Islam!

Nadratul Syazwana said...

Uish, style jugak design dia. Selalu jam-jam tawaf ni kurang menarik sikit. Ni dah upgrade lah. Nad tak pernah lagi pakai jam tawaf, mau kena fikir dua tiga kali nak kira pukul berapa hahah.

zuhair said...

Appriciat it great post!
air conditioner
mobile phone on installment
refrigerators price in pakistan
refrigerator
haier refrigerators
orient refrigerators