Friday, October 5, 2018

PPZ -MAIWP Lancar Kempan JOM BERZAKAT

Asalamualaikum dan Salam Sejahtera


Di pagi hari Jumaat yang mulia ini jom sama-sama kite melakukan amal ibadah yang lebih. Aku ada satu soalan. Korang dah menunaikan zakat? Kalau belum, aku nak maklumkan iaitu Pusat Pungutan Zakat-MAIWP (PPZ-MAIWP) telah melancarkan satu kempen khas bagi pembayaran zakat melalui Portal PPZ-MAIWP iaitu Jom Berzakat @ za,kat.com.my yang berlangsung mulai 1 Ogos hingga 31 Oktober 2018 (3 bulan)

Untuk pengetahuan semua,Portal PPZ-MAIWP merupakan salah satu saluran kemudahan bayaran zakat yang disediakan oleh PPZ-MAIWP untuk menggalakkan masyarakat umum menunaikan kewajipan berzakat bagi membantu meningkatkan ekonomi lebih ramai asnaf. Melalui kemudahan portal ini, pembayar zakat boleh membuat bayaran menerusi online pada bila-bila masa dengan mudah dan cepat. 


Berita Baik!


Bagi menggalakkan pelaksanaan kewajipan berzakat menerusi medium ini, 20 hadiah tajaan daripada SeriGroup Global Sdn. Bhd. boleh dimenangi pada setiap bulan iaitu Ogos, September dan Oktober 2018 dengan hanya membuat pembayaran zakat menerusi Portal PPZ-MAIWP, www.zakat.com.my. Sesi penyampaian hadiah kepada 60 jumlah pemenang dari ketiga-tiga bulan akan disampaikan sewaktu Karnival Zakat iaitu pada 1 Disember 2018 nanti.

Antara objektif lain kempen ini dijalankan adalah khusus bagi menggalakkan para peniaga online, sendirian berhad yang mempunyai keuntungan di Wilayah Persekutuan dan pekerja yang mempunyai majikan di Wilayah Persekutuan namun bekerja di luar negara serta amnya kepada umum yang ingin memudahkan pembayaran zakat mereka.

Seiring pelancaran kempen Jom Berzakat @ zakat.com.my, PPZ-MAIWP akan berusaha mempergiatkan penggunaan medial sosial rasmi PPZ-MAIWP agar ia dapat menarik minat lebih ramai lagi pembayar untuk membayar zakat menerusi Portal PPZ-MAIWP. Sepanjang tempoh tiga bulan kempen ini berlangsung, pihak PPZ-MAIWP mensasarkan seramai 4,500 pembayar baru yang tidak mengulangi pembayaran zakat mereka dengan kutipan sebanyak RM2.5 juta.


SYARAT DAN CARA PENYERTAAN KEMPEN:

Bayar zakat melalui Portal PPZ-MAIWP – www.zakat.com.my/kempen dalam tempoh kempen bermula dari 1 Ogos 2018 – 31 Oktober 2018. 

PPZ-MAIWP menyeru agar semua umat Islam terutamanya di Wilayah Persekutuan untuk menunaikan zakat melalui platform Portal PPZ-MAIWP agar ianya dapat mengembalikan hak asnaf sebanyak 2.5% yang ada di dalam harta kita disamping mengurangkan kemiskinan masyarakat bandar.

”PPZ-MAIWP Memudahkan Anda Berzakat”

Untuk Maklumat lanjut atau sebarang pertanyaan, sila layari:

20 comments:

AlongMurni said...

Wahh!! Bestnyer.. berzakat sambil tue boleh menangi hadiah.. berzakat ini bagus utk menyucikan jiwa dan dapat membantu golongan yg lebih memerlukan..

Jia Shin Lee said...

Such a good way to encourage people, berzakat and there are prizes to be won as well.

adianiez AIDA said...

berzakat. dpt hadiah. menarik.
tapi utk wilayah ajer ekk. melaka so far silent on anything.
nak kena explore jap.
aida & asben memang ketepikan duit utk zakat.
kami byr lump sum every end of the year.
depends on kenaikan gaji. agar dpt 100% pelepasa income tax.

shamiera osment said...

Bagus pendekatan macam ni. Moga lebih ramai dapat menunaikan kewajipan mereka dengan membayar zakat. Tapi area Pahang tak de pula contest ni kan...

Lia Hasty said...

Wah bagusnya kempen ni supaya orang ramai sedar mengenai pembayaran zakat dan dapat membantu golongan asnaf yang memerlukan . kan best kempen ni ad area Pulau Pinang juga .

Qaseh Dalia said...

Alhamdulillah , good sharing , senang nak berzakat bila guna platform secara online sebab sekarang semua di hujung jari je

sayaidaydotcom said...

PPZ-MAIWP ni memang aktif buat kempen untuk galakkan orang bayar zakat. Tahun lepas pon siap ada contest dengan hadiah best untuk mereka yang aktif bayar zakat. memang bagus sangat usaha diorang ni. Then diorang banyak bagi info tentang zakat dan cara pembayaran. Hehehe good sharing :)

Rodiah Amir said...

Kalau dulu org nak buat pembayaran zakat kena ke pejabat zakat sekarang senang je melalui online je dah boleh tunaikan tanggung jawab. bagus usaha PPZ-MAIWP ni galakkan orang berzakat. dapat pahala dapat hadiah sekali.

Rini Ismail said...

Wah, bagus ada program macamni. Sambil berzakat ada peluang untuk menang hadiah. Pembayaran pun boleh dibuat secara online, memang fleksible..

Tengkubutang said...

Nak berzakat dah semakin midah sekarang.. di hujung jari je.. semua online.. yang bestnya dal berzakat tu ada pulak peluang menang hadiah.. best nyaa

Alia Farhan said...

Wow bagusnya kempen berzakat ni...
Gud to know their efforts to make it easier for us to berzakat...
No more excuses kan!

Mimie said...

Bagus ada kempen macam ni. Sambil kita menunaikan zakat samnil tuh kita berpeluang menang hadiah yang menarik dan lumayan

Dunia Farisya said...

Zakat jangan dibuat main.kalau ada income lebih tu jangan lupa bayar zakat.dari berzakatlah rezeki kita kan lebih melimpah ruah.percayalah.dan apa yang dibuat oleh MAWIP ni memang sangat bagus utk galakkan org kita berzakat.Ingat dalam rezeki kita ada rezeki orang lain jugak.

Syaza Redzuu said...

Sekarang takde alasan dah ya tak nak bayar zakat! hahahaha. Memang bagus ada kempen sebegini untuk create awareness. Nice entry!

AyuArjuna BiGoshh said...

Bila ada platforn mcm ni memudahkan kita untuk membuat urusan berzakat. Pelbagai hadiah menarik juga ditawarkan itu juga satu tarikan

Tekkaus said...

You can kill two birds with one stone here. Doing good.contributing to the charity and win prizes for yourself as well. :)

Zayani Zulkiffli said...

Bagus kan pusat zakat ni. Selalu tengok deorang buat promo macam ni. Boleh naikkan kesedaran orang awam.

Mawardi Yunus said...

Bagus betul PPZ buat pendekatan bayar zakat macam ni. sambil bayar zakat boleh dapat hadiah. banyak pulak tu hadiah menarik yang diorang tawarkan. memang terbaik

Shafyqah Azahar said...

wah boleh bayar ikut portal dah sekarang

zuhair said...

Appriciat it great post!
air conditioner
mobile phone on installment
refrigerators price in pakistan
refrigerator
haier refrigerators
orient refrigerators