Monday, August 20, 2018

Jom Tempah Penginapan di Eastin Hotel Penang Dengan Traveloka!

Asalamualaikum dan Salam Sejahtera


Cuti sekolah dah tiba ni. Masih duduk rumah? Masih belum pikir nak kemana-mana cuti ini bersama keluarga? Tak teringin ke Pulau Penang? Syurga makanan.HUH. Mesti korang rindu nak makan nasi kandar line clear, jalan-jalan di Batu Feringgi, menjejaki ke Bukit Bendera. Aku nak ajak korang datang ke Pulau Pinang dan menginap di Eastin Hotel, Pulau Pinang. Nak tahu kenapa Hotel Eastin? Teruskan membaca ye.


Eastin Hotel ini diberi review yang sangat cemerlang oleh orang ramai yang pernah menginap disana dari Traveloka. Hotel ini dikategorikan sebagai hotel 4 Bintang yang terletak di Queensbay. Lokasi Hotel ini sangat strategik, jarak daripada airport cuma sejauh 5 km je. Jadi orang KL yang nak ke Penang takut jalan jammed korang boleh naik flight. Lebih mudah dan jimat masa. Selain tu hotel ni berdekatan dengan segala kemudahan awam yang ada disini. Hotel ni sesuai untuk seisi keluarga, berpasangan, soloserta sesiapa yang datang atas tujuan nak bercuti, atau ada event kat penang ataupun atas urusan kerja yang tak pernah habis. Haa sebut pasal kerja, walaupun penat bekerja kita boleh berehat sepuasnya di hotel yang selesa ni.

Korang boleh check in pada pukul 2 petang, awal sejam dari hotel-hotel yang biasa kita pergi. Staff hotel di sini sangat berkualiti, kenapa aku cakap camtu? Sebab kat mulut diorang tak lekang dari senyuman. Setiap senyuman tu pasti bawak kita terawang-awangan so para wifey sana, sila kawal husben anda ya. Hahaha. Gurau jer. Takleh gurau duk surau. Selain tu diorang ada front desk yang bersedia untuk berkhidmat selama 24 jam. So rasa-rasa kalau hilang kunci korang jangan risau kena duk luar bilik, sebab korang boleh minta kunci baru kat front desk. Korang boleh juga teman diorang bekerja tengah-tengah malam tu maklumlah boring gak kalau kerja sorang kat kaunter.

Jangan lupa untuk bawa sekali pakaian mandi korang sebab kat sini ada pool yang sangat cantik. So untuk tenangkan jiwa korang yang semakin lama semakin hilang di dunia yang cukup pantas ni, apa kata korang chill dulu kat swimming pool. Boleh belajar berenang kat situ, boleh train diri untuk next komanwel, pecah rekod dunia ke. Kan aktiviti sihat tu. Selain pool, ada juga fitness center untuk yang gym junkies atau yang nak mencuba tapi malu kalau pergi ke gym kat Bandar sebab ramai orang, aku suggest korang pergi je kat sini.


Bilik seperti biasa ada shower, katil yang empuk, desk, hairdryer bagi yang berambut panjang and susah nak kering, bathrobe kalau malas pakai baju barulah ala-ala mat saleh, dan juga ada mini bar. Korang boleh order room service juga kalau korang malas nak keluar makan, tapi bagi aku keluar bilik and enjoy the view is the most important thing untuk rejuvenate badan yang penat kerja berbulan-bulan ni. Demi keselamatan juga hotel offerkan security for 24 jam so kalau takut stalker ikut korang sampai ke hotel ni, korang bagitau security and they will help you. Korang boleh juga request non-smoking room for a better environment. Aku payung gambar atau jenis bilik yang ada kat sini lah yer.


Eastin hotel ni juga boleh cater untuk korang yang ada plan nak buat wedding reception kat sini. Dari lokasi hinggalah makanan diorang boleh consult dengan harga yang berpatutan. Ada ballroom dan conference room juga kalau korang plan nak buat event for the company macam company retreat ke, kursus or latihan. Hotel ini ada segala facilities yang boleh bantu korang untuk organize these kinds of events. 


Setelah penat seharian berjalan or bekerja korang boleh singgah ke spa yang disediakan hotel. So refreshing aku cakap. Selain tu ada offer massage untuk yang badan sakit-sakit. Selapas spa and massage ni aku jamin yang korang akan rasa kepala ringan and ready for the world. 

So apa lagi nak tunggu
sebelum tempat ni fully booked

Eastin Hotel
1, Solok Bayan Indah, 
Queensbay, Bayan Lepas, 
Penang Island 11900, 
Malaysia


1 comment:

Illya LeYa said...

Sangat menarik...
Boleh book cepat-cepat ni untuk nikmati kesegaran panorama Hotel Eastin, Penang.