Sunday, August 25, 2013

Hari Raya 2013 =)

Asalamualaikum

Hari nie aku nk ceritakan sambutan hari raya thun ini
ekceli raya thun nie cuti tak lama,
biasalah dh belajar kan,so its oke cuti seminggu
Lagipon raya thun nie tk meriah mana
Maklumlah adik beradik aku semua dh bekerja dan bekeluarga
So tinggal aku dgn akak aku si Ano
Tu pon die tk dpt cuti,so berayalah dgn mak ayah je
Akak2 semua beraye umah mak mertua.

Dipendekan cerita,hari raya pertama
Bersalaman seperti biasa tpi aku dgn akak aku sorang beraya dgn mak aku,
Sedih sgt kot,for me its oke,dpat duit raya bnyk kot
Oke lepas bersalam salaman terus ambik gmbr
Tu pon pakai tab je,
Mana ada kemera,kemera tab je mampu




Lepas abis bergambar ,terus pulang ke kampung
Kampung ayah aku dekat je,kalau raya kampung belah mak aku kat klang meriah sikit
Tak pe selagi wan aku ada better balik sok die dh tk de nnti,sunyi je
Smp kampung apa lagi mcm2 makan kot
Padahal kt rumah dh mcm2 muntah darah
Kt kampung raya umah sedara2 je
Mkan tk dilupakan

Dlam petang mcm tu pg beraya umah sedare belah ayah aku
Makan mee pulak,
Yelah dri pg asyik rendang,nasi impit ,ketupat
Muak gila kot
Tpi aku best je sbb lauk2 hari raya nie feveret aku

Hari raya seterusnya pegi beraya dekat banting
Umah adik beradik belah mak aku,
Sejujurnye aku lebih suke raya sedare belah mak aku
Sebab kaye2 sikit kot,best raya umah dieorang
Selesa teramat sgt.
Adik beradik mak aku sgtlah ramai kerana
Atok aku isterinya 3
So adik beradik tiri pon rapat
tulah seluruh pelusok selangor ada..huhuhu

Aku dh besar2 pon dpt duit raye
Setiap umah aku kutip duit raya kot..
Eh lupe aku ambik akak aku kt Airport dulu
Brulah pg beraye dan jumpa mak angkat aku sekejap sbb nk ambik bju raya
Aku dh ada bju raya tpi dieorang nk buatkan jugak ,ambik je lahkan
Malamnye aku pg open house umah abg ipar aku punya sedare kot
Meriah sbb meletup2 bunyi mercun and bab makan umm mmg sedap

Hari Raya ke 3 barulah balik ke umah nenek aku di klang
Saat yg dinntikan nk beraya
Syok gila beraya kt sini sebab setiap umah dpt duit raya..
Stay sini smp raya keempat
Then balik rumah

Hari raya ke 5 kena balik poli dah
Ekceli tk  balik poli pon tpi
Meneruskan beraya di umah mak angkat aku
Saat yang paling tk best,sebab aku dh besar kot
Tpi makin besar aku makin bnyk duit raya
tu yng seronok tu





Aku ingin memohon ampun maaf dari hujung rambut ke hujung kaki segala salah silap
Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin












No comments: