PANGKOR ISLAND^^



Assalamualaikum
Haih hari nie bercerita tentang percutian ke pulau pangkor
kali nie pergi dengan family.
Masa raya cina hari tu..
Now baru nk update
Malasnya kan aku =='

Kiteorang pergi kesana naik 3 kereta 
Zharif kawan baik aku nie pg sekali
Adik abg ipar aku giwan pon ada
Meriah kot 
semua ada  ,kakak aku yg pertama je tak ikut sbb balik umah mertuanye =)

Percutian ke Pulau pangkor nie ringkas
Tak mcm aku bercuti di langkawi dulu
Tapi best jugaklah pulau pangkor nie
Banyak sotong^^

Dalam ferri ^^

First day >

Hari pertama ,kiteorang bertolak pagi kot,
alhamdulillah tk sesat bnyk ,
eh ada pulak bnyknye kan,kiteorang ada la sesat sikit
Actually kiteorang berpandukan GPS smp ke jeti lumut
Tak de la sesat mana,just confuse sikit

Sampai2 terus naik van warna pink
Aku dh pnh pg pulau pangkor masa darjah 5
serius tukar abis
cuma warna van je tk tukar still PINK =D
So di pendekkan cerita
Pemandu van kiteorang terus banyk kite ke hotel puteri?


Hotel kiteorang =)


Sebenarnya abg ipar aku dh salah booking
sbnrnye kiteorng nk tido kt hotel puteri bayu tpi di booking Puteri resort
Mule2 smp semua jadi binggung dgn tak ada kolamnye ..
So lepas dah masuk bilik terus boleh terima la
sbb biliknya cantik =)

Petangnya tu kiteorang mandi2 je 
pantai tak jauh pon
10 tapak smp la..eh leh caye ke aku nie
best jugak lah..enjoy

 Ramai org cina,mungkin hari raya die kot 

Basah lencun

 Second day >

Hari kedua pagi2 dah siap sarapan pg
Aktiviti hari nie ialah snorkeling
Betul k aku eja tu
Seumur hidup tak pnh buat..
Tempat yng kite nk snorkling nie namanya CORALSLAND
Mmg la coral banyak coral,sakit2 kaki aku =='

Harganya tak taw berape
Rasanya kiteorang ambik pakej kot
Snorkling best.tpi jaga2 dgn batu karang =)

 Baik semacam je dgn family aku =D










 Buruknya aku =='malu

  Amboi semua lelaki ^^



 Ano yg penakot=='

Kaki luka,harus tunjuk





 Bye2 coral island =(

After snorkling
Kiteorang balik hotel then terus pg kota belande
Tak de apa pon dekat sini
Tempat bergmbar je kot
Dh tak de tmpt nk pg
Maklumlah pulau pangkor nie kecil =)

 Besarnya bidang badan aku =='


 Kwan sehidup semati ^^peace




Next . kiteorang pergi ke galeri pangkor
Lagi lah tk de pape
Just sejarah2 sikit
Mcm2 sejarah die letak dekat sini
Dah la kejap bukak kejap tutup
Haih


Next  is Kilang sotong or sotong?
eh betul ke,confuse
Awal2 serius was2 sebab cina punya kedai
so bila dh masuk ada halal so lega 
Dan terus memborong
Lagi2 mak aku kemain =P




Sebelum balik kiteorang mandi laut lg
tpi tempat lain
Mana2 tempat same je
tpi laut kat pangkor nie lagi cantik kot dri langkawi
Pengakuan ikhlas nie =)


Third day>
Masa untuk pulang
Sedih jugak nk tinggalkan hotel nie
Best kot tido sini
Selesa ja,pling best suka main2 tekan lift
Santak gayat =='

Pagi tu kiteorang mandi lg
Then , siap2 pg jeti balik
Membeli belah sikit dan terus balik
Pulau Pangkor best untuk menenagkan fikiran
kalau langkawi untuk berjalan2 =)

Sampai sini je
Yang baik dtg dari Allah =)

1 comment:

Zharif Azis said...

best best !! ^__^ awat gambar ad yg mcm mengembang dan mengecut ?

 
Blogger design by suckmylolly.com